Popravljanje vremena je umjetnička intervencija koji se sastoji od popravljanja satova u hodnicima i na odjelima Kliničkog bolničkog centra Split. Realizirana je u okviru programa Galerije Zoja Dumengjić, a u suradnji Hrvatske udruge likovnih umjetnika HULU Split i KBC Split. Bavi se kategorijom vremena u okvirima funkcionalnosti bolničkog sustava koji teži egzaktnosti (početak i kraj operacije, stići na vrijeme, hitnost) kao i vrijeme početka i kraja života.
Popravljanje vremena radi na više razina, od one pragmatične (plavi „Iskrini“ satovi se zaista popravljaju i vraćaju na svoje mjesto) do simboličke, poetične, utopijske (popravljanje vremena bolesti, nefunkcionalnosti sustava opće, manjka sredstava s kojim se suočava javni zdravstveni sustav).
Ova minimalna gesta solidarnosti krpa vremensku rupu u sustavu i posvećena je onima koji posjećuju bolnicu, čekaju u čekaonicama kao i onima koji se svakodnevno herojski suočavaju sa svim problemima sustava ulažući nadljudske napore kako bi ovaj funkcionirao i bio na usluzi ljudima u potrebi. Pomalo ironičan i apsurdan čin. Pokušaj popravljanja i vremena života, prekovremenog rada, iscrpljujućeg perioda pandemije.
Satovi koji pokazuju točno vrijeme daju određenu sigurnost da sustav ipak na mikrorazinama funkcionira. Iako možda i nepotrebni u doba mobilnih telefona, ovi satovi su svjedoci nekog vremena analogne točnosti, iluzije sigurnosti, podizanja pogleda mnogih u zajedničkom pravcu. Popravljanje vremena poziv je sustavu da proradi, ali i briga za vrijeme koje nadire.
________________________________
O GALERIJI ZOJA DUMENGJIĆ
HULU Split je u suradnji s KBC-om Split 2022. godine pokrenuo umjetničku galeriju u centralnoj zgradi na Firulama. Galerija je nazvana po arhitektici Zoji Dumengjić koja je projektirala bolnički sklop na Firulama.
Galerija Zoja Dumengjić je jedinstven projekt koji istražuje nove mogućnosti pristupa publici sagledavajući pritom funkcije same umjetnosti unutar zdravstvenog sustava. Radi se o „galeriji“ u proširenom smislu, strukturiranoj kao modularnoj i fluidnoj, bez fiksne lokacije unutar Kliničko bolničkog centra, te prilagodljivoj naravi i medijskoj raznovrsnosti suvremene umjetnosti. Suvremeni umjetnici imaju mogućnost intervenirati svojim radovima u čitavi prostor KBC-a
Projekt se temelji na uzajamnosti jer KBC nudi prostor kao platformu, a HULU osmišljava i realizira izložbeni program.
________________________________
Neli Ružić je multimedijalna umjetnica koja istražuje percepciju vremena i različite aspekte temporalnosti u odnosu na povijesne narative, preklapanja osobnog i kolektivnog sjećanja i migracije. U svojoj umjetničkoj praksi koristi različite medije i forme poput intervencija u javnom prostoru, objekata, instalacija i video instalacija te procesualnih radova koji uključuju arhivske i dokumentarne prakse.
Imala je niz samostalnih izložbi i sudjelovala na brojnim izložbama, projektima i festivalima u Hrvatskoj, Europi, SAD-u i Latinskoj Americi. Dobitnica je druge nagrade T-HT nagrada@msu.hr, MSU, Zagreb (2016.), stipendije Conacyt, Meksiko (2012.-2013.); stipendije Grada Splita (1996.), stipendije ArtsLink (1996.) za rezidenciju u Headlands Center for the Arts, Sausalito, SAD te Nagrade Biennala Mladih, Moderna Galerija u Rijeci (1993.). Njeni radovi se nalaze u kolekcijama Galerije umjetnina u Splitu, MMSU Rijeka, MSU Zagreb, Galerije Marino Cettina u Umagu, Canal Mediateca Caixa Forum, Barcelona.
Ružić je diplomirala slikarstvo na Fakultetu primenjenih umetnosti u Beogradu i magistrirala na Facultad de Artes, UAEM, Meksiko. Krajem devedesetih godina odlazi u Meksiko City gdje od 2003. do 2012. godine predaje na ENPEG La Esmeralda, Centro Nacional de las Artes. Od 2013. predaje u Školi likovnih umjetnosti u Splitu gdje 2014. osmišljava koncept i program Galerije Škola koju vodi do 2018. godine. Od 2021. godine predaje na Slikarskom odsjeku Umjetničke akademije Sveučilišta u Splitu. Članica je Hrvatske udruge likovnih umjetnika Split. Živi i radi u Splitu.